måndag, oktober 17, 2005

Katten Gustaf har rätt

Katten Gustaf har en poäng när han säger att han hatar måndagar. Av någon anledning så kör det alltid ihop sig på måndagar. Det började med att telefonen ringde 05,20. Hej det är Emma kassan har fått tokspel. Vad ska jag göra? In o fixa kassan, sedan börja leverera hyrbilar kors o tvärs i stan. Självklart är det några bilar som inte kommit tillbaka som det var tänkt. Det är ju måndag. Boka om det ena kontraktet efter det andra. Oj, slut på bilar! Det är ju måndag. Efter att trollat lite och lånat lite bilar är det dags igen. ”Dan, det kommer inget vatten när tvätten ska skölja!” Tja varför inte? Det är ju måndag. Fixar en brusten slang. Telefonen ringer. ”Hej det är Tony, har du skickat adresslistan?” -Ja ja, den kommer det är måndag. ? i andra änden.  När jag ändå är på lunch kan jag ju hämta min klocka hos urmakaren. Det står ju på inlämningslappen, klar måndag 17/10. Jaså, delarna kom idag. Jag får den senare i veckan, tack tack. Självklart egentligen, det är ju måndag. Tillbaka på kontoret. Nu ska jag skicka fakturorna jag inte hann med förra veckan. Jaså, slut på toner! Det är ju måndag. Efter inköp av toner börjar maskinen skriva. Jag hämtar en kopp kaffe och går tillbaka. Papperstrassel! Det är ju måndag. I morgon är det tisdag, tack och lov!

 

Inga kommentarer: