tisdag, oktober 25, 2005

Måndag på tisdag

Det finns fler än jag som har måndagar. I morse skulle jag lämna min bil på service, och samtidigt hämta en hyrbil, som varit på reparation på samma ställe. När jag kom fram blev jag mottagen av en trevlig kille, han frågade om reg.nr, och det fick han. Då började det. Han kliade sig skägget, rafs rafs, och letade efter arbetsordern, efter en stund hittade han den och skyllde alltihop på chefen. Undrar varför chefer alltid blir beskyllda? Jag vet en till som blir utsatt ibland.. Han tog nyckeln och gick. Men, hallå! Jag skulle ju förklara vad som var knas med bilen. Jaha, rafs rafs, var det inte bara service? Nej, det står på arbetsordern att jag skulle visa hur motorvärmaren beter sig. Jaha, rafs rafs, vi går väl ut då! Jag visade vad som var fel sedan gick vi in, och han försvann igen. Hallå! Jag skulle ha en bil med mig hem också. Jaha, rafs rafs, vad är det för en då? En Freelander, ni har bytt topplockspackning. Jaha, rafs rafs, undrar var nyckeln är? Han sprang runt en stund, tittade i plastlådor och nyckelskåp, men hittade ingenting. Sedan försvann han ut på verkstaden och letade. Under tiden kommer en av mekanikerna in och frågar om jag skulle hämta RTE 245. Jo, jag står och väntar på nyckeln. Jag har just kört fram den sa mecken och flinade, här är nyckeln, varsågod, men du måste ha radiokoden först, jag gjorde bilen strömlös. Då kommer han med skägget tillbaka. Stor suck, när han ser att jag fått bilen. Mecken ber honom ta fram koden på datorn, och han sätter sig vid skärmen. Tror någon att Internet fungerade? Nejdå, han fick ingen kontakt, istället satt han och klickade med musen och kliade sig i skägget, rafs rafs. Efter en stunds rafsande får han igång datorn och hittar koden. Allt frid o fröjd, nu kunde jag åka hem.                                                                                                                                                                                                                                                  Kontentan av denna händelse är att kundmottagare på bilverkstäder har måndag på tisdagar…

 

Inga kommentarer: