söndag, oktober 16, 2005

Tillbaka i grottekvarnen

Då var man tillbaka på jobbet då. Här ser ut som vanligt på söndagar, massor med skräp på gården men inget i soptunnorna. Konstigt?! Nu har jag petat igenom lite av inventeringen, det är ett riktigt hästjobb. Jag funderar på att låta håret växa ut så jag kan slita det i förtvivlan… Nu får det hur som helst räcka för idag, jag har annat att göra. Ska ställa in Jaguaren för säsongen, tvätta hojen och dessutom finns det hur mycket som helst att göra hemma. På tal om att tvätta kom jag att tänka på något som hände för länge sedan. Det var på den gamla macken om någon minns hur det såg. I anslutning till butiken låg verkstaden och i anslutning till den låg tvätten. Jag arbetade ensam en kväll och vid 20-tiden kom en kille in och köpte en tvättpolett, inget konstigt med det. Någon timme senare började jag plocka undan utanför och skulle förbereda stängningen. Vi stängde kl. 21 på den tiden. När jag plockat undan och låst in kassan gick jag ut på verkstaden och skulle slå av huvudströmbrytaren till verkstad och tvätt, sedan gick jag vidare ut i tvätten för att låsa. Gissa om jag blev förvånad när jag ser att bilen som kom vid 20-tiden står kvar i tvätten och i bilen sitter killen, alldeles vit i ansiktet. Tvätten hade av någon anledning stannat mitt över dörrarna och bara borstat och borstat. Bilen var en gammal Toyota Celica utan b-stolpe och tätningen mellan rutorna var inte den bästa så killen hade suttit över timme och tryckt rutorna mot varann för att inte vattnet skulle tränga in. Han ska vara glad att vi inte stängde kl. 22.

Inga kommentarer: