fredag, oktober 14, 2005

Åre

Då var man i Åre då. När jag for hemifrån var det 14 grader o strålande sol, här är 3 grader, blåser smådjävlar och regnar vatten. Men även om vädret inte är någon höjdare så var det en solstråle i receptionen, Alexandra. När jag kom stod hon i telefon med en av de där kunderna som man måste förklara allting minst två gånger för, jag hörde att kunden inte riktigt förstod men Alexandra var klockren. Om hon vill flytta söderut kan jag fixa jobb åt en henne på en mack i Köping. Resan upp var inget speciellt men jag hörde på radion att en flytande kran hade kört in i Essingeleden i Stockholm, enligt skepparen berodde det på en missbedömning. Ja vad skulle det annars vara? På pin kiv, eller? Hörde också att några vänsterpartister hade tagit sitt förnuft tillfånga och tänkte hoppa av partiet. Det kanske finns en chans för mänskligheten ändå. Hoppas livet i Köping går sin gilla gång när jag är borta. De ringde från macken och sa att nattpersonalen var sjuk. Så nu står Robin där och jobbar ett 16-timmars pass. Ni som har vägarna förbi kan ju gå in och supporta honom lite. Han blir nog trött framåt natten. Även om han tycks leva sitt liv på natten. Tro mig, jag vet. Vi bor under samma tak. På vägen upp såg jag en kille som stod och sopade ur en släpkärra, då kom jag att tänka på en grej som hände för några år sedan. Det kom en kund och skulle hyra en kärra, han skrev på kontraktet, tog sin kabel och gick ut. Efter någon minut kom han tillbaka och sa att kärran är full i skit.. Jaaaha tänkte jag, det är väl gamla flyttkartonger och sånt. När jag gick ut så var kärran verkligen full i skit. KOSKIT! Dessutom var det hål i taket på kärran efter hornen. Någon hade alltså kört en ko i släpet. Kanske det var GP som tränade inför sitt framtida liv som bonde på Torp?

Nu ska jag förbereda min presentation som jag ska göra imorgon. Jag ska presentera läget inom OKQ8 för mina nordliga kollegor. Kom just på en annan lustig släpvagnshändelse, men den spar jag till senare. Godnatt

Inga kommentarer: