tisdag, oktober 17, 2006

Det var ett j...la tjat...

Den tredje makten, pressen, går hårt åt våra nya ministrar. Visst, jag tycker också att det minsta man kan begära är att en minister inte har något fuffens för sig. Men dessa har ju just blivit ministrar, och så vitt jag förstår har de inte gjort något fuffens sen dess… Det är ju helt absurt att en person som blir minister inte ska vara som vi alla andra. De som inte anlitat grannen svart, eller bytt arbete med samma granne finns nog inte. Men det är lika olagligt som det ministrarna anklagas för. Dessutom är så vitt jag förstått en hastighetsöverträdelse ett allvarligare brott, än att fuska med tv-licensen. Alltså skulle någon som kört 97 på vägen till Kungsör vara olämplig som minister… Vem är helt igenom grön? Bosse ”Pucko” Ringholm var väl värre ute när han som finansminister fuskade med skatten. Men inte var det samma mediedrev då? Nä, skärp er media. Det måste finnas viktigare saker att ta upp….

Idag ringde telefonen, inget ovanligt med det, den ringer mest hela tiden, men i andra änden var min gamla vän ”Pajen” eller Ron som han kallar sig nu när han flyttat till Amerikat. Jättekul att höra av honom, vi pratade gott o väl i 20 minuter, han betalade, och hade vi inte insett att tiden rann iväg hade vi väl pratat fortfarande. Nu ska han försöka få igång Skypetelefonen så vi kan prata både länge, väl och fram för allt gratis.

Imorgon ska jag till fjollträsk på ett möte, sedan bär det av till doktorn med min stackars Land Rover. Efter att ha varit på service och fått ny programvara nedladdad har flipperspelandet uteblivit, det blev inte ens Tetris som jag trodde tidigare, snarare en tidig form av Pacman. En lampa lyser och varnar för trasig airbag, men det verkar inte vara något fel på den… Den som lever får se…

 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vara kul med en närmare granskning av den svenska journalistkåren för att se hur rent mjöl i påsen dessa "Moralens Väktare" kan tänkas ha.

Anonym sa...

Jo du Tompa, de är nog som folk är mest. Expressens chefredaktör fick ju väldugt bråttom att betala sin licens.

Anonym sa...

Vissa bloggare klagade ju på sossarna så fort de rörde sig....nu när borgarna regerar är det visst bara larvigt att klaga ;)

Anonym sa...

Jag tror att anonymous har missat en del av det jag skrivit. Vad man gjorde innan man blev minister behöver ju inte påverka det man gör som minister. Angående sossarna tycker jag att de ska leva som de lär. Annars är det väl samma regler för alla, är man finansminister ska man inte fuska med skatten. Är man statsminister bör man veta vilka regler som gäller vid ett nybygge o.s.v.

Anonym sa...

Hej!
RSS feed funkar inte på din blogg. Går det att fixa? Jag vill ju inte missa ett nytt inlägg.

Anonym sa...

Kaj, jag vet inte varför, men jag kan kolla. Annars landar en ny blogg i morgon eftermiddag.

Anonym sa...

Visst bör man som statsminister ta reda på vad som gäller...om man inte vet.Tror inte bossepucko var med i detaljerna kring idrottsföreningens skattefusk....
Visst e mycket löjligt det som skrivs om vad politiker sysslat med innan de blivit ministrar,men självfallet har det en poäng att KULTUR ministern inte betalat tv avgiften på 15 år...så visst har tidigare saker inverkan på vad man sen skall ha för position i regeringen eller vilket företag som helst....du skulle väl inte vilja anställa en tidigare känd tjuv...inte lämpligt va ? Tycker det e kul i att frossa i borgarnas dåliga inledning...hehehe...