söndag, oktober 15, 2006

Ett år å en dag

Så var det dag ett på det nya bloggåret. Klockan är bara nio på morgonen så ännu finns inte så mycket att blogga om... Men gårdagen... Som jag skrev igår, bevakade jag en whiskyauktion och jag lyckades ropa in en Edradour från 1968, eller Glenforres som destilleriet hette på den tiden. Samt en Macallan Gran Reserva från 1980, nu har jag 1979, 1980 och 1981, ska bli kul att testa och jämföra dem någon gång i framtiden. Dessutom en Hazelburn och en Arran single cask. Jag måste nog snart ta en veckas semester och ägna mig åt att prova whisky...
Var dessutom på Ögir igår. Jag är faktiskt en ganska empatiskt människa, svårt att tro va? Därför tycker jag ärligt synd om alla dem som missade Kebnekaises spelning igår. Det var något av det bästa jag hört på länge, vilket drag, vilken spelglädje synd att vi inte var mer än 60-70 stycken. Enligt uppgift har de inte spelat i Köping sedan 1972, så bara det vore ju en anledning att gå dit. De lovade i alla fall att komma tillbaka. Just det där att komma tillbaka har hörts från fler artister, de verkar tycka det är lika kul att spela på Ögir, som vi tycker om att lyssna. Välkomna tillbaka, jag är i alla fall på plats nästa gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ron, det är nog ett fåtal som har koll på stavningen, och känner till skillnaden. Vi verkar ha liknande väder just nu. Löven faller och det har varit 15 grader idag. Har du Skype telefon? I så fall slå en signal på dansederowsky.