fredag, oktober 06, 2006

Äntligen fredag...

Lattjo signatur va? Vadå äntligen fredag, för en företagare som mig så är det ju ingen större skillnad. Även om det är lugnare på jobbet under lördag och söndag så finns det ju ändå jobb att göra. Allt det där man inte hinner med i veckorna. Svara på brev, läsa igenom diverse utskick och kommentera dem, fylla i en massa statistikuppgifter till våra kära myndigheter o.s.v. Å andra sidan behöver jag inte vara på plats före kl.7 för att leverera bilar, det känns ordentligt skönt faktiskt.

Igår hade vi en mycket lyckad whiskyprovning på Ögir, gästerna t.o.m. sjöng för mig, jättekul. Jag har haft provningar på alla möjliga ställen och i olika lokaler, men det är an fantastiskt skön stämning på Ögir, som är svår att få på andra ställen. Om det beror på gästerna eller stället som sådant vet jag inte. Men jag stortrivs i alla fall.

Det hände något lustigt igår på jobbet i alla fall. Det var på förmiddagen och jag satt på kontoret när Carina kommer och ber mig komma ut i butiken, den är en kille som vill se mustaschmannen….. Vadå se? Jo kom nu! Jaha, jag släppte vad jag hade för händer och gick ut. I butiken står en kille i 25-års åldern och bara gapar.. WOW! Den är ju till och med snyggare i verkligheten!!! Jaaaha…? Sen tackade han för sig och gick. Det är ju uppenbarligen så att tv har en viss påverkan på folk. Så vitt jag förstod av dialekten var han östgöte och hade sett mig på tv med OKQ8 kläder på, och lagt ihop 1 o 1. Funderar på om jag skulle börja ta betalt för att visa upp mig. Kan folk betala för att se apor på Skansen, så borde väl jag vara vård något. Jag kan också låta illa och klia mig i rumpan….

 

Inga kommentarer: