måndag, oktober 23, 2006

Retligt

Oj vad förra veckan gick fort, jag hann inte blogga och inte en massa annat heller för den delen. Å andra sidan känner jag inte någon jättestress, jag försöker leva efter devisen att det jag inte hinner idag, det hinner jag imorgon.

I torsdags var det däremot omöjligt att vänta till morgondagen, polisen ville ha sex timmar film kopierat och jag skulle vara borta på en konferens hela helgen. Jag höll på till kl.22 på kvällen, utan att bli färdig. Till slut gav jag upp, kopierade allt till en lös hårddisk, som jag tänkte de kunde låna och kopiera över till sina egna datorer. Jag lämnade den på skrivbordet med en anvisning om hur de skulle använda den. Den låg kvar när jag kom hem igår. Fyra timmars arbete i onödan. Hoppas de löste brottet ändå…..

Det har som vanligt blivit en del whisky, i tisdags förra veckan var jag och några grabbar på Cityrelaxen och provade oss igenom vad Bruchladdich Destillery klarar av. Underbart. Kul att se de som inte har min vana. Vilka stora ögon, tappade hakor och glada leenden det visade upp. Om någon hittar en tappad haka vet jag säkert vems det är, hör av er.I fredags hade jag en nybörjarprovning för ett gäng från OKQ8, på Hasselbacken i Stockholm. I vanlig ordning var det damerna som fick den största aha-upplevelsen. De som före provningen talade om att whisky, det drack de minsann inte, de tackade efteråt och sa att jag öppnat en ny värld för dem. Ännu en själ i hjorden. Just nu håller jag på att förbereda nästa veckas provning på Ögir, en spökprovning, det är ju halloween. Ska bli spännande, hjärtligt välkomna. På tal om Ögir så lämnade jag ett prov på en ekfatslagrad dryck hos Per o Lotta för att höra deras åsikt om den. Eftersom jag var borta hela helgen kund de inte få tag på mig, men jag såg att de ringt. När jag ringde tillbaka fick jag en lång utläggning av Per som hade alla möjliga gissningar. Alla var fel….. Om någon läsare är nyfiken sååå….. fråga Per.

Hade en kommentar från signaturen Kaj, han undrade om det gick att få bloggen i RSS feed? D.v.s. ständigt uppdaterad. Det verkar inte som om det går, men det är ju hedrande att någon vill läsa mina rader så ofta.

Bloggade förra gången om att jag tycker media silar mygg och sväljer kameler i sin bevakning av nya regeringen. Hörde sen att vår Landshövding Mats Svegfors, hade samma tankar och dessutom lästa jag ett forum på Aftonbladets hemsida där det flesta som kommenterat en artikel tyckte precis som jag. Nästan tråkigt att vara som alla andra, jag gillar ju att vara lite udda och att retas….

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag använder IE 7 som har feeds inbyggd. Kollade upp några andra som använder Blogger och de har fixat det, så det bör gå att göra det med din blogg också. Jag hittade hur man gör det på Bloggers "Help" genom att ange det under dina inställningar för bloggen. Jag har nu fixat så att jag kan få din blogg som RSS feed genom att skriva in/kopiera in adressen http://blogg.magazin24.se/macken/rss.xml och sedan i IE 7 klicka på "subscribe to this feed". Testade även att lägga in adressen ovan i andra feedreaders och det funkade även där. Det blev lite teknik den här gången.