onsdag, oktober 11, 2006

Världen i nytt ljus...

Hörde just på radion att polisen har burat in fem personer, misstänkta för den senaste tidens rån o överfall. Känns bra. Hoppas bara att det är rätt fem personer och att de blir dömda ordentligt. Hoppas också att mina filmer hade betydelse för utredningen. Nu kanske alla i Köping kan se rättsamhället, polisen och världen i ett nytt ljus….

Vår nya regering har fått sina första ”skandaler” på halsen. Rätt lustigt på sätt å vis, det spelar ingen roll vem som regerar, det är samma kolsupare allihop. Jag tycker däremot att FR klarade sig bra i intervjun jag hörde. Inte samma arroganta ton som GP, när hans ministrar strulade till det. Man kanske inte kan se världen i ett nytt ljus p.g.a. detta, men FR känns i alla fall mer mänsklig.

På eftermiddagen ringde en trevlig dam från Br. Åhs optik och talade om att mina nya glasögon var klara för avhämtning. Så nu ser jag själv världen i ett nytt ljus…

5 kommentarer:

Anonym sa...

*S* vem fasen var det som valde ut bilen ni i Rotary lottar ut? Hoppas inte det var du Dan!
Nåja för det goda ändamålet så lär man väl köpa en lott men hoppas och ber att man inte vinner.

Anonym sa...

Om du vinner så kan du ju alltid sälja den.

Anonym sa...

Jo det var faktiskt jag som valde ut bilen. Tyckte det var mycket bil för pengarna. Tänk en fyrhjulsdriven mpv i vinter. Perfekt.

Anonym sa...

Tänker mer på en Dodge Charger 440 cid
Hemi Orange,svart vinyl top
Svart huv med Harwood scoop
727 Torqueflite trans
B&M Competition Shift Kit
3200 stall converter
Holley 950 Doublepumper
MSD 6AL Ignition
Hurst Shifter
Lakewood Traction Bars

*Slurp*

Anonym sa...

Hanna, Det går säket att ordna ett lotteri med en Dodge Charger 440 cid
Hemi Orange,svart vinyl top
Svart huv med Harwood scoop
727 Torqueflite trans
B&M Competition Shift Kit
3200 stall converter
Holley 950 Doublepumper
MSD 6AL Ignition
Hurst Shifter
Lakewood Traction Bars *Slurp*
Men då blir lottpriset ett annat. Sisådär 1000.-/lott.