tisdag, oktober 10, 2006

Tetris

På lördag är det ett år sedan jag började blogga. Tänk vad tiden går. Många bokstäver har det blivit, och många kul kommentarer har jag fått. Dessutom har jag retat upp ganska många, och roat en del. Måste säga att jag är lite fascinerad av vilken kraft det ligger i ett skrivet ord, en kraft som är svår att få fram i dagligt tal. Häftigt…

Igår var det en stor dag. Det började med att styrelsen i Köpings Rotaryklubb, där jag är sekreterare, sjösatte vårt nya projekt. FÖR KAMRATSKAP, MOT VÅLD, MOBBNING OCH RASISM. Vi ska samla in pengar som ska slussas vidare till lämpligt projekt bland skolorna i Köping. Första steget blev ett lotteri på en bil. 1000 lotter a tjugo kronor styck. Om du som läser detta ser en Rotarian i Köping, kolla om han har några lotter och hjälp oss att hjälpa. Det var också en stor dag för att vi hade årsmöte i Svenska Mustaschklubben, hela styrelsen blev omvald inkl. undertecknad som webmaster. Det var som vanligt mycket trevligt att umgås även om det blev en låååång dag p.g.a detta. Jag åkte efter Rotarylunchen kl.13 och var framme i Malmö 18.30, då hade jag också hämtat upp kompisen Björn i Jönköping, en stund efter kl.22 var vi klara och rullade hemåt. Kl.03,15 var jag hemma i Kungsör igen. 125 mil t.o.r. Somliga tycker inte att jag är klok… och det är jag kanske inte…. Efter två timmar skönhetssömn gick jag upp och åkte till jobbet, tur nog blev det en stor dag idag också. Med posten kom två flaskor Ballechin från Edradour Distillery i Skottland. Två flaskor av totalt sextusen i deras nya serie gjord på rökt malt. Mycket spännande….

Hörde att GP ska sitta kvar i riksdagen, och att det dessutom finns en till GP bland sossarna i riksdagen. Hoppas inte namnet bär med sig något dumt. Undrar om vi ska få se något nytt från Allians-regeringen snart? Jag är väl medveten om att det tar åratal att förändra ett helt samhälle, men som den entreprenör jag är, är jag lite otålig…

Imorgon ska det göras ett nytt försök att kväsa flipperspelet i bilen. Det börjar ju bli kallare på morgnarna så flipprandet börjar väl snart. Tydligen ska det finnas en uppdaterad programvara som ska få det hela att sluta flippra, kanske det blir Tetris istället….?

 

1 kommentar:

Magazin24.se sa...

Hej Dan,
Så du började blogga på min 29-årsdagmed andra ord.
Du firar ett år som bloggare samma dag som jag firar 30 år som människa.
Vilken stor dag på lördag helt enkelt=)
Mvh Krister Svartström
Magazin24.se