tisdag, oktober 31, 2006

Cykeltur...

Hå hå ja ja, nu har jag försökt diskutera med kunden som tankade fel, lämnade bilen på verkstad i Oskarshamn dit jag o sonen åkte och hämtade igår. Slutnotan blev över 20 000.- och han försökte mer eller mindre få det till att det skulle vara mitt fel… Det slutade med att han inte ville betala, och jag skickade det direkt till inkasso. Den sista dåren tycks aldrig bli född….

Såg att rättegången mot huliganerna som rånade folk i september skulle hållas i Västerås, synd på sätt o vis. Vore bättre om det var i Köping, så fler kunde få chansen att visa vad de tycker. Jag ska ändå försöka komma loss en stund och stirra ut dem… Eller nått…

I lördags var jag på invigningen av Etage, fantastiskt fin anläggning de fått till. Hoppas att går bra. Det var ändå inte riktigt min ”piece af cake” så vi drog vidare till Ögirs 2-års kalas, där var det riktigt röj. Ett gäng galningar som spelade en blandning mellan punk/gypsy/folkmusik… eller nåt sånt. Per sa att det var musik man inte vet att man tycker om. Det hade han rätt i. Imorgon blir det Ögir igen, men då är det whiskyprovning som gäller.

Måste tycka lite om vår nya regering också, de har en hel del goda idéer men de kommer i fel ordning tycker jag. Visst är det bra med allmän a-kassa, men att höja avgifterna på det sätt de tänker är att ta det i fel ordning. Likadant med indragna bidrag för många som studerar, fel ordningsföljd. Vore bättre att radikalt sänka den straffavgift vi arbetsgivare får betala när vi anställer folk. Sänk den med hälften så vore en stor del av arbetslösheten borta, sedan skulle man kunna dra ner på a-kassa och liknande, för då skulle de flesta ha ett jobb… Eller är jag ute o cyklar…?

 

Inga kommentarer: