tisdag, januari 20, 2009

Det ljusnar på krishimlen...lite i alla fall...

Fan vad kul!!! En rejäl order till Getrag AWD, och inte nog med det, det var ju dessutom Land Rover som var kund. Kan GAWD's satsning på hybridteknik slå igenom också så ska nog Köping snart vara på fötter igen. Jag undrar om ordern till LR rör hybrider? Jag vet att LR har hållit på att testa, och dessutom visat upp en showcar i form av en hybrid.
Andra kul nyheter är att min lilla firma, med god hjälp av MABI, lyckades bli ensamleverantör av hyrbilar till Eskilstuna kommun, och jag som brukar skälla om att Köpings kommun går utanför kommunen med sina inköp ibland. Fast när andra kommuner gör likadant tycker jag det är bra..... Vilken cyniker jag är....

Det har lugnat ner sig i Gaza om man ska tro våra tidningar, eller så är det inte lika intressant att bevaka längre..... Jag har ju tidigare reagerat på hur barnen blivit behandlade och i vissa fall närmast hjärntvättade. Idag ramlade jag över några
bevingade ord som Golda Meir, Israels premiärminister 1969-1974, uttalat. Det här med barn som far illa är uppenbarligen inget nytt.

Inga kommentarer: