måndag, januari 26, 2009

Jesus var kiropraktor.....och Oiva är hans profet...

Det här med internet är ganska fascinerande, på många sätt. Jag köper s.k. klick via Google så när någon söker hyrbil i Köping hamnar jag högt i sökningen och när någon klickar på länken får jag betala. Men jag får också en uppföljning på varifrån sökningarna har gjorts, med vilken sökmotor, från vilken domän, och t.o.m. vilken dator. Eftersom större organisationer har registrerade domäner så ser jag alltså vilken organisation som vart inne, kul att se hur konkurrenterna söker igenom min hemsida mycket grundligt, häromdagen såg jag att någon hos OKQ8 kollat av 13 sidor på min website, och veckan innan var det någon från Avis som kollade av 9 sidor, Hertz hade kollat igenom 10 sidor. Ska man ta det som en komplimang, när konkurrenter ligger på på det viset? Jag gör det i alla fall, ett erkännade att man är på rätt väg.


Jag har vart lite stel i ryggen på sistone, men igår tog det alldeles stopp, ryggskott. Efter att förgäves försökt hitta en ställning att sova i hasade jag mig ur sängen i morse. tog mig till jobbet och gjorde vad jag måste, sedan ringde jag ryggradasreparatören Oiva Männikö. Han hade ingen tid före onsdag eftermiddag, men lovade ringa om han fick ett återbud. Någon timme senare ringde han och hade ett återbud kl.13,30. Tack o lov! Han tog emot, kollade av hur jag gick, låg och satt. Masserade och mjukade upp muskler, sedan knöt han ihop min armar, trasslade till mina ben, och klämde till.... Rassel, pling och lite annat, det lät som dominobrickor i ryggen, när allt trillade på plats. Efteråt skulle jag upp och gå, och helt plötsligt kunde jag gå upprätt utan problem. Jag tackade och betalade. Men det slog mig när jag gick därifrån att vad han gjort med mig, var antagligen vad Jesus gjorde med Lasarus (hette han så?), som enligt berättelsen var lam och blev botad, tag din säng och lär han ha sagt. Eftersom folk på den tiden inte visste lika mycket som vi vet idag, utgick man alltså från att det var ett mirakel och upphöjde honom till Messias, men jag tror Jesus var den första Kiropraktorn.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjälp vad händer i stan då ?? Q8 din gamla mack skall sluta med natt öppet och slutat med halva priset på tvätt efter 22:00.

KÖP TEBAX MACKEN Dan

Eller öppna en ny någon gång ;)

RA

PS.
Söker du personal ?
är snart arbetslös :/
DS.