tisdag, januari 13, 2009

Häftigt....

Det är nästan sanslöst! Jag bloggade ju igår om det här med att väcka uppmärksamhet och marknadsföra sig. Idag fick jag ju dessutom en gratis "annons" i Bbl/AT, för visst är det så att de flesta kopplar en bild på mig till min verksamhet. Idag fick jag också facit via räkneverket på blogspot, igår hade 259 unika ip-adresser varit inne och läst min blogg, om jag inte missminner mig är det också så att Volvo och Getrag och säkert andra stora företag har en enda ip-adress, så även om 100 personer på Volvo kollar bloggen får jag bara en träff i räkneverket.... Häftigt!!
Hoppas alla finner något läsvärt....

Men på tal om reklam och marknadsföring så hörde jag nog den sämsta reklam jag hört på länge i morse, Rixfm har ju bytt frekvens i Västmanland, nu sänder de på samma frekvens som i Södermanland. Medan jag lyssnade på Rix Morgonzoo hörde jag deras reklamslinga om frekvensbytet hur många gånger som helst. Vad är vitsen med det? Alla som hörde den hade ju redan rattat in rätt frekvens, medan de som borde nås av budskapet inte kunde hör den...... Snacka om att sparka in öppna dörrar.....

Inga kommentarer: