onsdag, januari 21, 2009

Stressigt värre....

Inflation kan ta sig många uttryck. I dag var det infaltion i hyrbilsvärlden..... Dagen började med att jag lämnade ut den sista lediga bilen, allt var uthyrt, egentligen rätt trevligt, men det är skönt att veta att man har något ledigt...uti fall att. Klockan var inte mer än 9 när det började, en kund ringde och hade krockat, behövde en hyrbil i 4-5 veckor... Ehh, jaha...ja, kom du vi ordnar något. Tur hade jag, för bara en halvtimme senare kommer en bil in i förtid, och i samma veva kommer han som krockat.... Strax efter ringer SOS och behöver en bil till någon som fått haveri. Jaha, svarar jag glatt, skicka hit dem bara.... lite övertalning så tog de en minibuss som fanns ledig. Nu ringde en kille från Fellingsbro och behövde en lastbil i 3-4 veckor... Jaha, jag får in en om timme, funkar det? Han kom och hämtade lastbilen, nu ska jag "bara" lösa alla andra bokningar på den bilen..... Nu ringer nästa kund, denne har kört av vägen, behöver bil 4-5 veckor, en annan kund vill ha en bil kl.16 i 2 dygn, ytterliggare en behöver en i morgon bitti, så ringer de från Bilia och har en kund som är strandsatt.... Vilken dag! Alla har fått något att åka i, men kanske inte det de tänkt sig. En kund for iväg i en minibuss, men bara 5 minuter senare kom en personbil in, så vi ringde tillbaks honom..... Och jag som lovat förse Eskilstuna kommun med hyrbilar.... Hur ska det här gå?

Min käre son och många med honom tycker att jag är på ett gubbadagis varje måndag när jag är på möte i Rotary. Alla ni som tror det är en klubb för inbördes beundran, läs den här artikeln i SVD så ser ni vad vi pysslar med, bl.a.


1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är du som säger att du åker på gubbadagis!