onsdag, januari 14, 2009

Första gången....

Har just kommit hem från ett mycket trevligt möte i klubben Ekfatets vänner. Vi är ett gäng Whiskynördar som ses varannan vecka och blindprover 3-4 sorter som vi sedan betygsätter. Det är väldigt intressant att testa blint, man förvånar sig själv över vilka sorter man ger låga respektive höga poäng. Sen är det ju så förbannat kul att prata Whisky.

Det var en mycket speciell dag idag, då tänker jag inte på tråkigheterna från Volvo som vi fick i knäet igår. Stackars alla som blir drabbade. Nej jag tänker på något jag såg i morse. Jag åkte till vårt nyckelinkast och skulle hämta en hyrbilsnyckel, vårt nyckelinkast är detsamma som kassan på McDonalds. När jag svängde in på Ringvägen såg jag något jag inte sett tidigare. På McDonalds parkering stod knappt inga bilar, men på Hästens var det fullt. Det måste vara första gången i mannaminne det har varit på det viset.

Inga kommentarer: