måndag, januari 19, 2009

Kul gubbar....

Har just läst en artikel på aftonbladet.se, den handlade om en tysk kvinna som lämnade allt för 12 år sedan. Nu hade de hittat henne i en skog i Schweiz, hon var vid god hälsa och hade bott i en egentillverkad koja. Hon ville inte träffa sin släkt i Tyskland, men tyska socialtjänstemän försöker hitta ett boende åt henne. Men hallå!! Bor vi inte i det fria Europa? Om kvinnan inte vill ha med sin släkt att göra, trivs i sin koja i skogen och uppenbarligen mår bra av det. Varför ska man tvinga människan till ett boende som någon skrivbordsprodukt har kommit fram till är en slags norm. Om jag av egen fri vilja skiter i allt och bosätter mig i skogen, utvecklas till en riktig urskogstammefan, sköter mitt och inte är någon till last. Varför ska jag då inte få leva så?

En annan artikel var i expressen.se, den handlade om att rika män ger kvinnor fler orgasmer, det har jag alltid misstänkt..... Det är ju tråkigt för hustrun att man inte är rik....

Var ett ärende till Västerås idag, parkerade i Punkt-huset, gjorde mina ärenden. På väg tillbaka stod ett helt gäng med skolungdomar och väntade på bussen utanför ingången. När jag var nästan jämsides med dem hörde jag något som fick mig att reagera, vet inte om det var mitt namn eller något, men när jag vänder mig mot dem står alla och blåstirrar på mig, börjar bocka och buga och säger unisont.... Ohhh store mustaschman.... Sickna tokar... Men de var ju lite gulligt också....

Pratade med min kompis Bruce från USA, imorgon ska han vara med Good Morning America, som är deras största frukost-TV show, de ville att han skulle kommentera nye presidenten, bara det är ju en stor ära, men ändå frågade han mig vad han skulle säga.....(?!) Jag vet ju inget om honom, annat än att han heter Kupa eller om det var Barrack???? Men vi enades om att han ska uppmana presidenten att odla mustasch så han får umgås med kul gubbar......


Inga kommentarer: