fredag, januari 16, 2009

Stackars människor

Det blev bara en kommentar på gårdagens blogg. Vännen Ron från landet i väster (Norge?) berättade hur Chrysler överlevde krisen på 70-talet. Men hallå allihop!! Är det ingen som har några idéer? Beröm eller motsatsen, allt är kul att få. Men alla varsel till trots, än så länge är det väl ungefär 95% av befolkningen som har ett arbete, det känns ju onekligen bättre att se det från den sidan.

Det var ett flygplan som ramlade ner i New York, det har väl knappast undgått någon. När jag väl såg bilderna var min första tanke respekt för flygmaskinschauffören. Men när jag såg att det var ett plan från US Airways, blev min känsla istället en förstärkning av vad jag redan visste om US Airways, det var ju de som såg till att vi missade 56 timmar av USA-resan i somras. Jag blev än mer övertygad om vilket flygbolag jag inte ska åka med nästa gång. Vi är ett gäng som åker i maj, det blir med Brittish Airways.....

Har sett och hört på nyheterna idag om diskussionen i KD, GH uttalade sig om LS som om han led av ADHD eller någon annan bokstavskombination. Vad tror de i KD att sånt ska leda till, borde väl rimligen bli ett parti mindre i riksdagen nästa val... Vilka tomtar.... Det är nog så att vi har de politiker vi förtjänar....suck

Det är en upptrappning av antisemitismen i Sverige, förmodligen avhängigt krigandet i Gaza. Jag har själv inte märkt något, men tydligen har andra det. Såg på Aktuellt hur en kille från Stockholm (tror jag), berättade att han bad sina barn stoppa sina halsband med Davidsstjärnan på innanför tröjan så ingen skulle se att de är judiska. Vad är det för dumheter? För det första bor vi ju i en demokrati, vi bor ju i Sverige, och i det här fallet var det ju svenskar.... Det är skrämmande många som inte förstår skillnaden på en religion och en stat. Bara för att man är jude har man väl ingen skuld i det som Israel gör, lika lite som en svensk muslim har med Hamas göranden att göra. Det är ju snarare politiska fanatiker som i vissa fall skyller på religionen för att rättfärdiga sina idiotier. Med den logiken skulle alltså katoliker i Sverige få på skallen om Italien anföll Spanien, den tyske påven bor ju i Italien..... Strindberg må ha varit lite speciell, men han hade en poäng i uttrycket... Det är synd om människorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En och annan kommentar blir det från min del också.
Nog andades jag ut efter flygplansolyckan,det var verkligen lyckad landning och alla blev räddade. Tänk om det inte blev så, ja då skulle man ha spekulerat på en gång om terrorism och då hade det varit mer än örfiler (kanske några till som hade hamnat i guantanamo pga enbart misstanke)
Jo Dan, jag tycker att du är sjusst och snäll, så för min del hade det inte spelat nån roll om du var jude eller kristen eller annat. Själv är jag varken det första eller det andra, men jag värderar dej mycket högre än mina egna, om man nu värderar andra.
Din jude sjärtna ska du bära med stolthet, det har du förtjänat när du utövar goda gärningar åtminstone enligt mina erfarenheter.Dina barn är säkert stolta över dej, det är jag säkert på.
Vi bor i ett demokratiskt land och vi ska fortsätta värna om det oavsett om vi är svenskar eller nyinflyttade judar kristna eller muslimer, tycker man annorlunda så tycker inte jag man har i detta land att göra.
mvh
kusin

Anonym sa...

Borde inte du som påstådd anglofil veta att british stavas just british, det vill säga med ett t?

Dan sa...

Ajdå!! Ber om ursäkt för det stafvelet....