onsdag, januari 28, 2009

Minneslucka....

Fick en kommentar på förra bloggen, signaturen RA undrade vart Köping är på väg...? Det är nog många som undrat, ur olika synvinklar.....


Igår skrev Bbl/AT om ett möte i Kungsör, rörande alla varsel. Med på mötet var Kung P1, någon sosse från rikspolitiken, LO och Arbetsförmedlingen. Man undrar ju hur resonemanget går vid ett sånt tillfälle? Vore det inte på sin plats att man bjöd in någon näringslivsrepresentant? Eller tror man att man ska skapa arbete ur luften?


I morse åkte jag som vanligt till jobbet vid 06.30, när jag var någon km från Kallstena hoppade ett Rådjur över vägen, jag slängde mig på hejdaren, men hann inte stanna förrän Rådjur #2 var köttfärs. Jaha, det var ju ännu en erfarenhet att lägga till högen av andra. Jag satt kvar i bilen och ringde till Länsman, när kvinnan som svarade undrade mer exakt var det var och var liket låg, berättade jag att jag var någon km från Kallstena och liket ligger för tillfället mitt i vägen.... I samma stund tittar jag ut på liket och.....helvete den är borta. Polismänniskan trodde jag drev med henne, först säger jag att den är köttfärs och sedan att den knallat därifrån. Men så illa var det inte, en lastbil hade passerat och tagit med den en bit i luftdraget. Jag märkte ut platsen, tog på handskar och skulle dra den av vägen, tar tag i ena benet och börjar dra, då lossnade det....urrrk, fick ta ett annat ben. Bilen då? Jo, det är ju ett riktigt engelskt järn, så självklart var det inga andra skador än en något tilltufsad nummerplåt, men den är ju i och för sig svensk...


Jag hade mer kontakt med polisen idag. På förmiddagen ringde polisen och berättade att jag hade setts i närheten av hustrumisshandel förra tisdagen. ?????? Jag fattade inget, men när han sa att de sprungit runt i strumplästen kom jag på att jag haft något av mina barn i bilen som påpekat det. Men jag kom inte ihåg vilket??? Gissade att det var Robin och gav polisen numret, han ringde tillbaka och sa att Robin inte svarade, i samma stund ringde Anna på en annan linje och jag bad polisen vänta, frågade Anna om hon visste något, då fick jag veta att jag förmodligen led av Alzheimers för det var ju när jag skjutsade hem henne och vi hade ju sett en snubbe med Gurkha-kniv hänga ut från en lägenhet i trappuppgången bredvid Annas. Polisen ringde sedan Anna och fick ett vittnesmål, men han undrade hur det stod till med mig som inte kunde hålla koll på vilka barn jag har i bilen..... Vilket minne man har....

Inga kommentarer: